Kajakkursus

Skive Roklub bruger DKFs (Dansk Kano og Kajakforbund) standard IPP (I Paddle Pass). Kajakkurset har til formål at gøre dig fortrolig med at ro i kajak, så du efter kurset kan benytte klubbens kajakker.

Kurset består af tre dele:

• Informationsaften i Skive Roklub den 30. april 2024 kl. 19-21.
  • En aften i Skive Badeland den 2. maj 2024 kl. 19-20.30.
  • Weekendkursus, lørdag og søndag, hhv. den 4. & 5. og den 11. & 12. maj.

Der optages maksimum 16 personer per hold.

Informationsaften

Klubben afholder et fælles informationsmøde i roklubben for alle, der skal deltage på weekendkurset. Her vil der gives de praktiske oplysninger om weekendkurset og fortælles lidt om det at ro i  kajak, ligesom der vil være en introduktion til Skive Roklub.

Skive Badeland

Vi mødes i Skive Badeland en hverdagsaften. Her prøver vi at sidde i en kajak, og vi øver makkerhjælp. Så har du prøvet øvelsen, inden du skal gøre det på fjorden.

Weekendkursus

Weekendkurset foregår begge dage fra kl. 9.00 til cirka kl. 16.00. I løbet af kurset bliver der roet ture på fjorden og gennemført forskellige øvelser, så alle kommer i vandet.

Der er mødepligt til alle tre dele af kurset!

Krav til kursister:

• Du kan svømme 600 meter
  • Du deltager til informationsmødet
  • Du deltager i øvelsesaften i Skive Badeland
  • Du har betalt kursusgebyr
  • Du skal være fyldt 18 år, eller du skal være fyldt 10 og have tillladelse af en af dine forældre.

Af sikkerhedshensyn optages ikke medlemmer som lider af bevidsthedsberøvende eller lignende sygdom (f.eks. epilepsi).

Udstyr

Klubben stiller alt materiel og udstyr til rådighed under kurset. Vi anbefaler, at du undlader at købe materiel og udstyr, før du har fået rutine som roer.

Beklædning

Det kræver ikke særlig påklædning at ro, du kan bruge det, du allerede har. Undlad tøj som er lavet af bomuld, da det bliver tungt, når det bliver vådt, og det er svært at svømme i. Medbring to sæt tøj per dag.

Forslag til rotøj:

• 1 par lange svedbukser
  • 1 par tights/shorts
  • 2 langærmet svedtrøjer
  • 1 vindjakke/løbejakke
  • 1 par tykke strømper, gerne uld
  • 1 par klip-klappere, fra omklædning til bro
  • 1 hue

Kursuspris og betaling

Seniorer (+ 21 år)* 2.000 kr.
Ungdom (18-21 år)  800 kr.

*Er du medlem af Skive Roklub, se din pris her.

Kursusprisen er inklusiv kontingent i Skive Roklub året ud.

Her kan du se en lille smagsprøve på, hvad der kan vente dig, hvis du er vild med at lege i vand. Når du har været på kajakkursus og får lyst til mere, kan du komme med til Oles Legestue.

Tilmelding til kajakkursus

Tilmelding til kajakkurset 2024 åbner i løbet af marts.
Her kan du blive medlem og tilmelde kursus
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte formand for kajakudvalget, Gert Josefsen, på 25 63 22 24.

Sikkerhedsblanket, hvis du er under 18.

Du skal medbringe en sikkerhedsblanket den første aften eller ved tilmelding til kursusdag, som dine forældre skal underskrive. Hent den her.

Har du allerede deltaget på et kajakkursus?

Der er mange private personer, efterskoler og højskoler, som udbyder kajakkurser. Disse kurser er af forskellige omfang. Derfor godkender Skive Roklub ikke altid alle kajakkurser som adgangsgivende til at blive frigivet kajakroer.

Har du gennemført et instruktionsforløb i en klub under DKF, eller mener du selv, du er øvet kajakroer, så kontakt vores kajakansvarlige Gert Josefsen på telefon 2563 2224.