Genåbning af Skive Roklub, efter fase 3

10. juni 2020 20:01 , af Thomas D. Sølvsten

Bestyrelsen har efter udmelding fra forbundene DKF og DFfR, valgt at genåbne klubben efter deres retningslinjer.

Loftet for forsamlinger er øget til 50, dette betyder vi ikke længere har tilmelding til klubaftener mandag og torsdag.

Kravene for at vi må åbne er daglig rengøring dette er en ekstra udgift for klubben, vi skal alle gøre rent efter os selv i klubben.

I klubben er der flere steder ophængt spritdispenser og der ophænges holder med papirhåndklæder på toiletterne.

Computerne

Computeren i ergometer-lokalet og bådhallen er tændt og kan bruges til registrering af kilometer, husk afspritning af hænder inden brug.

Vi henstiller til at man forsat registrere sine ”vand-kilometer” på mobil, så kontakt via PC’ens tastatur nedsættes.

Husk der er for din sikkerheds skyld, at du skal registrere når du er på vandet, det er derfor vigtig at få afsluttet turen, når du er hjemme/tilbage igen

Omklædningsrummene

I omklædningen skal der være 2 meter mellem personer. I dameomklædningen må der max være 9 og i herreomklædningen må der være 13

For begge omklædning gælder at kun 2 bruser må bruges.

Saunaen må ikke benyttes.

Armaturer, bænke og dørhåndtag tørres af efter brug med sprit/spritserviet.

Ergometerlokalet/indendørs træning

For rummet gælder en person pr. 4m2 og 2 meter mellem fysisk aktive personer, rummet er opmålt til 120m2, men på grund af afstanden mellem ergometrene er der 14 ergometer til rådighed, der kan maksimal være 4 ergometer i bredden.

Ergometer må forsat bruges på terrassen.

I vægttræningsområdet og ved motionsredskaberne må der være 7 personer, med 2 meter mellem aktive personer. Maskinerne må ikke flyttes.

Det er 2 meter mellem aktive personer, der afgør hvor mange ergometer, vi kan have i brug.

Alle redskaber skal selvfølgelig rengøres efter brug, med sprit.

Opholdslokalet

Der er plads til 29 siddende ved bordene, det SKAL være en meter mellem siddende personer. Det er tilladt at mødes i lokalet til kaffe og lignende, under forudsætning af de gældende retningslinjer overholdes.

Det er 1 meters krav der afgør antallet af siddende personer.

60+

Ergometertræning starter igen, der overvejes om det bliver med tilmelding, hvilket bliver vurderet i løbet af de næste par uger.

Udendørstræning

Kravene til roning på vandet er ikke ændrede, der skal forsat rengørings materiel efter brug. Er der mange brugte klude, opfordres I til at sætte en vask over, kludene skal vaskes ved 60 grader.

Ved spørgsmål til genåbningen kontakt bestyrelsen.