Roklubben er genåbnet

21. april 2020 19:59 , af Thomas D. Sølvsten

Skive Roklub er nu genåbnet efter nedlukningen, bestyrelsen har fulgt vejledning fra DIF, DKF og DFfR og udarbejdet retningslinjer for roning i Skive Roklub.

Udmelding fra de forskellige forbund kan læses her: DIF, DKF og DFfR

Retningslinjerne kan ses nedenfor og skal læses igennem inden roning fra Skive Roklub.

Retningslinje for at bruge Skive Roklub

HVIS DU FØLER DIG SYG, MÅ DU IKKE KOMME I ROKLUBBEN, FØR 48 TIMER EFTER DU ER SYMPTOMFRI.

Alle sundhedsstyrelsens generelle regler skal overholdes i roklubben.

1. hold afstand og bed andre om at holde afstand
  2. host eller nys i dir ærme – ikke i dine hænder
  3. vask hænder tit eller brug håndsprit
  4. undgå håndtryk, kindkys, og kram – begræns den fysiske kontakt
  5. vær opmærksom på rengøring

Det er kun muligt at lave udendørs aktiviteter i Skive Roklub. Men det er kun i både til en person, kajakker og ergometer. Og der er ikke formelle holdaktiviteter eller ro aftener endnu.

Du møder omklædt, og det er ikke muligt at gå i bad. Der er mulighed for at gå på toilet i det lille toilet ved dameomklædningsrummet. Vær omhyggelig med renholdelse af toilettet og husk at vaske hænder.

Når du ankommer til klubben er der sprit tilgængelig i gangen, det er fordi, du skal starte med at spritte hænder inden du røre ved noget i roklubben.

Når du færdes i bådhallen, udenfor bådhallerne på bådbroen o.s.v. skal der holdes 2 meters afstand til andre personer, og det er max. fem personer, der roer i flok, selvfølgelig med god afstand.

Vælger man at bruge ergometer, er der fem maskiner, der er udvalgt til at tage udenfor, og der sidder man med 2 meters afstand.

Når du skriver dig ud til at gå på vandet eller ro ergometer, så skal det gøres på din egen telefon eller pc derhjemme. Ligeledes efter end aktivitet tastes ud på egen telefon eller pc derhjemme. Kilometer på ergometer skal man selv holde styr på til vi kan åbne brugen af rokort-ergomaeter (red.)

RENGØRING AF MATERIEL EFTER ENDT AKTIVITET.

Ergometer, både, kajakker, åre, pagajer, spraydækken, svømmeveste til kajakroning og de røde veste til roning, vaskes  grundigt med børst og der bruges rigeligt sulfo i vandet der vaskes med,  efter  vask  skylles materiellet i rent vand. Derefter skal alt materiel tørres grundigt med en ren klud og på plads ( husk veste og spraydækken skal hænge så det kan blive tør ). Til sidst gøres spande og børster rene.

Når alt er på plads så sprittes hænderne af igen inden du går gennem lokalerne og ud.

Der er vandspande og sulfo tilgængelig i båd hallerne og i træningslokalet, der er rene klude tilgængelig ved værkstedet og en kurv til de brugte klude. Ergometer aftørres med papir efter endt rengøring.

Vi anbefaler alle, der har eget materiel, at de ikke bruger klubbens og vi anbefaler alle selv at have håndsprit med, som kan bruges når, det er nødvendigt i forbindelse med roturen.

Bestyrelsen forventer alle er omhyggelige med at følge retningslinjerne og hjælper hinanden med at huske det hele. Så vi kan passe på os selv og hinanden.

Og der er ikke noget med knus og kram gensynsglæden mellem klubmedlemmer må udtrykkes på anden måde.

Rigtig god rotur

Bestyrelsen.