Status om genåbning af Skive Roklub

9. april 2020 10:50 , af Thomas D. Sølvsten

Nyheden opdateres med info om genåbning

Alle indendørs aktiviteter er forsat lukkede ned, og klubhuset er delvis aflåst.

Status 5. Juni

Positiv melding om der tillades aktivitet med op til 50 personer,  vi afventer officiel udmelding fra regeringen inden vi annoncer yderlig genåbning.

Status 17. maj

Der er nu mærkede op til 9 ergometer på terassen, med 2 meters afstand.

På græsplænen er der lavet 3 zoner hvor der kommer bord-bænkesæt.

Status 16. maj

Fra mandag 18. maj åbnes for fælles roning med MAKS 10. Information er sendt på mail til medlemmer kan læses her.

Status 10. maj

Fra mandag 11. maj åbnes for roning i 2-års inrigger se anden sted her på hjemmesiden

Status 22. april

Der er åben for roning i kajakker, ener coastel, ener sculler og udendørs ergometer

Status 21. april

Kl. 6.50 Danmarks idrætsforbund meddelte mandag aften at der åbnes for nogle udendørs aktiviteter. Bestyrelsen har pt. ikke modtaget info fra specialforbundene, men forventer at kan komme med ny melding senere i dag.

Status 14. april

Har ikke nyt om åbningen, men har erfaret at på gmail er mailen fra 10. april "røget" i spam, så har du ikke fået den kan den findes der.

Status 13. april

Kl. 16.00 DFfR har meddelt at genåbningen af roklubber udskydes. Læs deres melding Her.

DFfR og DKF henviser til DGI og DIF, der er dialog med myndighederne. Danmarks Idræts Forbunds melding kan ses HER

Kl. 10.00 Vi afventer svar fra DFfR, som er i dialog med respektive myndigheder og DIF om retningslinjer ved genåbning.

DFfR forventer svar senest tirsdag. Genåbning finder tidligst sted når vi har klare udmelding fra forbundene.

Besked fra bestyrelsen om genåbning 10. april

DFfR udsendte torsdag morgen d. 9 april, en nyhedsmail til landets roklub vedrørende genåbning af roklubbers udendørs aktiviteter.
På dette grundlag gik vi i bestyrelsen igang med planlægning af hvordan vi i Skive Roklub kunne åbne udfra DFfRs retningslinjer.

Torsdag aften trak DFfR deres anbefalinger tilbage, da der er behov for justeringer i deres anbefalinger, samt en ændret timing.

DFfRs udmeldinger om genåbning af aktiviteter kan følges på roning.dk.

Skive Roklubs bestyrelse er igang med at planlægge genåbningen, information om dette kommer på mails og på klubbens hjemmeside.
Når datoen meldes ud udsendes regler for ophold i klubben.

Vi håber stadig det er muligt at åbne den 14.april, de bedste hilsner fra bestyrelsen.

Nyhed 9. april

Bestyrelsen arbejder hen mod en gradvis åbning af Skive Roklub, så vi stadig overholder reglerne fra myndighederne om ophold og kontakt.

Dansk Forening for Rosport DFfR, har d.  9. april udsendt mail med vejledning til mulig åbning af roklubber efter påske, meddeelsen fra DFfR, kan læses på deres hjemmeside DFfR har ændrede deres udmelding, info følger.

I bestyrelsen er vi igang med at se på hvordan vi i Skive Roklub kan indrette faciliteterne, så det er muligt med udendørsaktiviteter.

Standeren hejses inden genåbning, så sæsonen officiel er igang, for roning på vand gælder svømmeprøven for 2020, SV20.

Mere information kommer her på hjemmesiden.